Voordelen

Werknemers zijn gezonder

icoon bij voordeel

Gezond zijn is een werkwoord! Wen2Live wil werknemers versterken om zelf in te staan voor het verbeteren en behouden van een goede gezondheid.

Minder werkverlet

icoon bij voordeel

Werknemers die niet dagelijks gebukt gaan onder te hoge stress niveaus zijn minder afwezig op het werk. Klachten bij de huisarts zijn voor 75% gelinkt aan stress.

Certificaat gezond bedrijf

icoon bij voordeel

Schrijf je bedrijf in voor een workshop uit keuze bij Wen2live en ontvang het certificaat gezond bedrijf!

Stoppen met roken

Samen stoppen met roken = meer kans tot slagen!

Stoppen met roken in groepsverband kan een grote meerwaarde betekenen. Rokers geven vaak aan dat het hen motiveert om samen een rookstop aan te gaan en elkaar te steunen.

De sessies in groep bieden ruimte om het hart eens te luchten en ervaringen te delen, onder begeleiding van een erkend tabakoloog.

In groep stoppen met roken helpt om vol te houden.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het rookstopprogramma bestaat uit een algemene infosessie en negen sessies gespreid over een periode van 3 tot 6 maanden.

De rookstopsessies verlopen in 3 fasen:

  • Fase 1: Voorbereiding tot rookstop (1 intakesessie + 3 sessies in groep)
  • Fase 2: Stoppen met roken (3 sessies in groep)
  • Fase 3: Volhouden van de rookstop (2 sessies in groep)

Het programma is erkend en gelijkgesteld aan een individuele rookstopbegeleiding bij een erkend tabakoloog.

Wil je graag een rookstopprogramma aanbieden in jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met Wen2Live voor meer uitleg.

Stress- & burn-out management

Stress is een natuurlijk beschermingsmechanisme van ons lichaam. Het zal in actie komen wanneer ons brein denkt dat het lichaam niet veilig is. De dag van vandaag zijn we soms aan te veel prikkels blootgesteld. Wanneer ons stresssysteem continu in de "ON-MODUS" staat, zal dit een negatieve invloed hebben op ons lichaam en ons denken.

Symptomen van stress zoals hoofdpijn, vermoeidheid, concentratieproblemen, buikklachten, slaapstoornissen, angsten, irritaties, spierspanningen, burn-out,... ze zijn ons niet onbekend. Alleen is werken met deze symptomen niet altijd evident en is stress vaak de onderliggende oorzaak van ziekte en werkverlet.

Stress blijft een onvermijdelijk aspect van ons bestaan. Ons huidig levenstempo zorgt ervoor dat we overprikkeld raken. Leren omgaan met stress in het dagelijkse leven en er zelf grip op krijgen, doet de negatieve symptomen afnemen.

Wen2Live biedt een efficiënt en weldoordacht trainingsprogramma aan om beter te leren omgaan met dagdagelijkse stress.

Wil je graag deze training aanbieden in groep in jouw bedrijf?

Neem gerust vrijblijvend contact op.

"A journey of a thousand miles begins with a single step "

Laozi

Het uitgebreide programma omvat een pakket van 3 sessies hartcoherentie (over 4-6 weken)

  • Sessie 1: Mechanismen van stress en burn-out uitgelegd. Invloed op het lichaam en demo-meting met biofeedback.
  • Sessie 2: De ademhaling en het hart. Individuele biofeedback meting. Plan van aanpak en actie.
  • Sessie 3: Invloed van hormonen en emoties bij stress. Individuele biofeedback meting en gesprek. Fijnafstelling en oefeningen voor verankering in het dagelijkse leven.

Je kunt ook kiezen voor een onderhoudsprogramma ter bevordering van de lichamelijke en mentale gezondheid van werknemers, waarbij Wen2Live op regelmatige basis langskomt en werknemers coacht.

Het aanbod van deze sessies:

  • Bewust bewegen ter preventie van hoofdpijn, nek- en schouderklachten
  • Ademhalings- en relaxatieoefeningen ter preventie van stress en burn-out klachten
  • Middag workshop op terugkerende basis
  • Samen bepalen we de duur van de sessies (30 minuten, 1 uur of 1,5 uur).
  • Maximaal 15 deelnemers per groep.
  • Hoeveel ruimte is er beschikbaar in jouw organisatie? We bekijken het samen.

Bewust bewegen op het werk

We bewegen te weinig of we maken veelal dezelfde bewegingen. We zitten ook vaak te lang stil. Een kleine beweeg-pauze kan wonderen doen!

  • Hoe fit aan je bureau zitten?
  • Hoe verminder je klachten als nekpijn, hoofdpijn, rugpijn?
  • Even pauzeren, de spieren losmaken en de concentratie weer verhogen!
  • Minder last van digitale stress

Ademhaling & relaxatie

Beter leren ademen, tot rust komen en je energieker voelen: het is zo belangrijk. In deze sessies krijg je tips en oefeningen.

  • Werken en denken met een open mind
  • Stressreductie
  • Verhoogde concentratie
  • Minder last van hyperventilatie en oppervlakkig ademhalen

Hartcoherentie

Hartcoherentie is een wetenschappelijk onderbouwd systeem om je stressgevoelens te leren beheersen.

Met eenvoudige ademhalingsoefeningen kun je het hartritme beïnvloeden. Het hart zal zich niet meer in een vecht-vluchtreactie bevinden, maar in een veilige rustmodus. Het geeft dan een signaal van rust aan onze hersenen, die dat op hun beurt vertalen naar ons lichaam: alles is veilig.

Hartcoherentie is de bijzondere toestand waarin het hart zich in een veilige modus bevindt.

Hoe verloopt een hartcoherentietraining?

In de sessies leer je via ademhalingsoefeningen rust vinden. Na elke sessie krijg je kleine oefeningen mee om thuis aan de slag te gaan. Die nemen weinig tijd in beslag en toch boek je snel resultaat als je ze dagelijks doet.

Hartcoherentie is meetbaar met biofeedbackapparatuur. Wen2Live brengt dit ook voor jou in kaart, zodat je een beeld krijgt van de toestand en gunstige evolutie van je autonome zenuwstelsel.

" Preventief inzetten op gezondheid loont voor je bedrijf! "

Contacteer Wen2Live