Je adem is je kracht!

Ademen is één van de meest essentiële levensbehoeften. Daarom doen we het ook spontaan.

En toch is ademhalen niet zomaar vanzelfsprekend en doen we het vaak verkeerd. Dat heeft een grote invloed op ons energiepeil, humeur, slaappatroon en concentratievermogen.

Kortom: op ons algemene welzijn en welbevinden.

Ademhaling en hartcoherentie

We ervaren allemaal weleens dat stress de bovenhand krijgt in ons leven.

Als we dagelijks onder te veel stress komen te staan, kan dat onze gezondheid ernstig beïnvloeden of zelfs schaden.

Onze ademhaling is onder invloed van stress minder efficiënt. We ademen dan sneller en oppervlakkiger en raken uitgeput.

Het goede nieuws is dat dit proces omkeerbaar is.

Bewust ademhalen is een van de belangrijkste tools om je dagelijkse stresspeil onder controle te houden. Dat zorgt er op termijn voor dat je energieker, rustiger, gezonder en gelukkiger bent.

Wil je beter ademen, tot rust komen en je energieker voelen?

Ademtherapie

Ademen op gestuurde wijze, kan verandering in je lichaam teweeg brengen.

Ademtherapie kan ingezet worden om je meer energie te geven. Er bestaan verschillende vormen van 'ademwerk' of 'breathwork'.

Hartcoherentie is een specifieke ademoefening waarbij de ademhaling gecontroleerd vertraagd wordt en ritmisch verloopt. Hierdoor zal je rust ervaren en kunnen ontspannen.

Na 6-8 weken zal je:

  • Minder stress ervaren
  • Beter slapen
  • Concentratie stijgen
  • Minder hoofdpijn, nek- en schouderpijn, buikpijn ervaren
  • Meer energie hebben

Hartcoherentie is een wetenschappelijk onderbouwd systeem om je stressgevoelens te leren beheersen.

Met eenvoudige ademhalingsoefeningen kun je het hartritme beïnvloeden. Het hart zal zich niet meer in een vecht-vluchtreactie bevinden, maar in een veilige rustmodus. Het hart geeft dat signaal van rust door aan onze hersenen, die dat op hun beurt vertalen naar ons lichaam: alles is veilig. Fysiologisch treden een aantal mechanismen in werking waardoor je autonome zenuwstelsel in balans komt. Je hebt zo zelf controle over je lichaam en ervaart minder stress.

Hartcoherentie is de bijzondere toestand waarin het hart zich in een veilige modus bevindt.

Hoe verloopt een hartcoherentietraining?

In 4 sessies leer je via ademhalingsoefeningen rust vinden, door je autonome zenuwstelsel in balans te brengen. Tijdens de sessies bekijken we uitgebreid hoe stressmechanismen werken en een invloed uitoefenen op ons lichaam en onze omgeving. Na elke sessie krijg je kleine oefeningen mee om thuis aan de slag te gaan. Die nemen weinig tijd in beslag en toch boek je snel resultaat als je ze dagelijks doet.

Hartcoherentie is meetbaar met biofeedbackapparatuur. Wen2Live brengt dit ook voor jou in kaart, zodat je een beeld krijgt van de toestand en gunstige evolutie van je autonome zenuwstelsel.

Contacteer Wen2Live